First day - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu First day - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu

First day

Blijf op de hoogte en volg Kim en Lotte

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cincinnati

Vandaag de start van onze reis!
Vanmorgen vroeg om vijf uur op schiphol ingecheckt: nadat Kim nog even 7 kg bagage bij Maarten achter moest laten. Vanaf +/- zes uur waren we met beide families compleet (na autopech bij de fam Rodijk) voor een afscheidsontbijt. Waarna het onvermijdelijke afscheid volgde en er wat traantjes werden weggepinkt.

Eenmaal door de paspoortcontrole waren we op ons zelf aangewezen.. We voelden best wel een beetje spanning of alles goed zou gaan. (Krijgen we geen problemen met de immigratiedienst, halen we de volgende vlucht wel, wordt het vliegtuig niet gekaapt?). Kim had zich beter druk kunnen maken of de adem van haar buurman wel fris zou ruiken...
Buiten de walm om is gelukkig alles goed gegaan: na een stevige ondervraging van Lotte door de immigration officer, een verdenking van het vervoeren van een steekwapen (reflexhamer) door Kim en vele paspoortcontroles, konden we door naar Cincinnati. Een vlucht van 3 kwartier dat ons meer stress heeft gegeven dan de lange vlucht die er al op zat: Zwalkend schoten we over de landingsbaan, al schuddend en bevend vlogen we door de lucht en de klapper kwam bij de landing. Gelukkig is niemand gewond geraakt.
Al snel konden we onze koffers ophalen en er was vanuit het ziekenhuis vervoer geregeld naar het Jefferson house; onze verblijfplaats voor de komende twee maanden. So far, so good!

Bij het aankomen in het Jefferson house werden we door en security officer naar onze kamer gebracht en daar achtergelaten. De kamer is ruim en netjes. Toch voelden we ons redelijk onthand.. We waren moe, wisten niet waar we waren, waar we boodschappen konden doen, waar we ergens iets konden eten en wat we konden verwachten van de komende 8 weken. Er was vandaag ook niemand aanwezig die ons dat kon vertellen. Gelukkig konden we snel verbinding maken met internet en veel info googlen.

Na onze spullen te hebben uitgepakt en een verfrissende douche te hebben genomen, zijn we op zoek gegaan naar de supermarkt die we hadden opgezocht op internet. Na een rondje van 3 km om het park, bleek de supermarkt al dicht te zijn. Gelukkig bleek er vlak bij onze kamer ook een woning, dienende als supermarkt, te zitten. De aardige mevrouw achter de kassa heeft ons uitgebreid verteld waar en wanneer we op welke plekken we ons beter niet kunnen begeven 's avonds. Tip van de dag: houd goed in de gaten of je niet gevolgd wordt door een zwarte, mn de jonkies.
Toen we terugkwamen in het Jefferson house hebben we kennis gemaakt met 4 van onze huisgenoten: ?, ?, ?, en ? die zichzelf Simon noemt. Helaas kunnen we ons nog niet zo goed mengen in hun gesprekken omdat we hun taal niet zo beheersen. (Wij vroegen ons af of ons engels wel goed genoeg was maar als het niveau van onze spleetogige huisgenoten de standaard is, zijn wij native speakers met een accent.)

Vanavond zijn we gaan eten bij een lokaal restaurantje. Het valt ons op dat bijna alle winkels en restaurantjes er van buiten heel ongezellig en armoedig uitzien. Binnen bleek het restaurant erg gezellig en hebben we erg lekker gegeten.

Nu zitten we lekker op ons balkonnetje met een koude Radler te bedenken wat we morgen allemaal gaan doen op Lotte's verjaardag.

We hopen jullie binnenkort onze eerste ervaringen in het ziekenhuis te kunnen vertellen.

• 01 Juni 2014 - 07:41

Tineke:

He meiden,

Leuk verslag en 7 kg das beter dan zo heel veel! Was je niet even met je koffer op de Weegschaal gaan staan:p. Jullie appartement ziet er mooi uit, echte Ikea kwaliteit:p.
    Heel veel succes met het bijslapen van jullie jetlag en succes weer met alle avonturen vandaag!
    Oh ja en Lotte, gefeliciteerd! Begint toch al aardig op mijn getal te lijken:p.

Groetjes Tineke

• 01 Juni 2014 - 08:18

Huub:

Hallo Lotte en Kim,

Als bezorgde ouder natuurlijk heel blij dat jullie goed zijn aangekomen. Je maakt toch altijd weer aparte dingen dingen mee tijdens of aan het begin van de reis! Alles is goed gekomen en als ik de foto's van het appartement en het gebouw bekijkt dan ziet het er toch heel netjes uit. Goed dat jullie natuurlijk internet hebben want dat maakt het contact een stuk makkelijker. We gaan vandaag zeker proberen te Facetimen want Lotte hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag xxx. We toasten vanuit hier op jou (wat later op de dag natuurlijk).

Jullie een heel leuke dag geniet ervan, rust lekker uit en morgen fris aan de slag.

hartelijke groeten,

Huub

• 01 Juni 2014 - 09:08

Job En Henk:

Beste Kim en Lotte,
    Fijn dat jullie er zijn. Geniet maar lekker van alle nieuwe indrukken.
    Lotte van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Kim, bedankt voor de mooie bloemen (zie foto bij sms)
    Kus, job en Henk

• 01 Juni 2014 - 09:32

Lars En Eline:

Hi Lotte!
    Heel veel succes de komende tijd en geniet ervan! En gefeliciteerd met je verjaardag! Take care.
    Liefs Lars & Eline

• 01 Juni 2014 - 10:01

Bep:

Hoi Lotte en Kim

Niet alleen de kamer ziet er goed uit. Het weer mag er ook zijn.

Lotte van Harte gefeliciteerd en een dikke knuffel.

Dames lekker genieten vandaag

Bep

• 01 Juni 2014 - 10:22

Sanne En Tom:

Hoi Lotje en Kim,

Super leuk, nu al een reisverslag. Klinkt nu al als een heel avontuur! Wel spannend hoor, gelijk al worden aangehouden door de Immigration Officer om een reflexhamer... Gelukkig had je geoefend toch Lotte;)
    In Nederlandse tijd hadden wij jou al gefeliciteerd, nu ook in the USA een happy B'day gewenst! Maak er een leuke dag van!

Liefs Tom en Sanne

• 01 Juni 2014 - 10:26

Liesbeth:

Hoi lotte en kim
    Veel succes en geniet er van.
    Lotte gefeliciteerd met je verjaardag ook van oma.
    Dikke kus van ons
    Groetjes liesbeth en marcel

• 01 Juni 2014 - 10:49

Simone En Kees:

Hoi Lotte en Kim,

Wat een avonturen al op de eerste dag, te veel bagage, ondervraging bij de immigratiedienst, een spannende binnenvlucht.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo te zien op de foto,s ziet je verblijf er goed uit.

Lotte, van harte proficiat met je verjaardag, maak er samen met Kim maar een leuke dag van he.
    Wij proosten straks op jou.

veel liefs van Kees en mij.xxx

• 01 Juni 2014 - 10:50

Michelle En Jeroen:

Ga Lotte en Kim,

Lotte: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van samen!

En wat en avonturen al op jullie eerste dag! Gelukkig veilig aangekomen! En internet, jeej!
    We kijken al uit naar jullie volgende verslag en foto's!

Heel veel plezier en heel veel succes de komende dagen!

Liefs, Jeroen en Michelle

• 01 Juni 2014 - 11:23

Yvonne En Rick:

Hi ladies!
    Leuk om nu al een reisverslag van jullie te lezen! Haha.. en wat een avonturen meteen! ;) Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Jullie huisje ziet er ook prima uit, dat komt wel goed die 8 weken.
    Zeker met een vertrouwde Amstel Radler binnen handbereik!

En Lotte, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne en gezellige dag van samen met Kim! :)

Alvast veel succes voor morgen en we zien jullie volgende verslag wel verschijnen!

Groetjes Rick en Yvonne

• 01 Juni 2014 - 12:38

Karo & Gert:

Leuk eerste reisverslag: hopelijk volgen er meer!

Lotte, mocht je vandaag nog uit eten gaan, vergeet dan niet te zeggen dat je jarig bent.. wie weet krijg je nog een doosje bonbons of een serenade van het personeel ;)

Enjoy!
    Veel liefs,
    Karo & Gert

• 01 Juni 2014 - 13:01

Wim En Annette:

nu al grote avonturen!! waar gaat dat heen.
    Een hele fijne en leuke verjaardagsdag Lotte, voor jullie, en niet te veel drinken hoor, dat mag niet daar, en hier ook niet trouwens.
    We kijken uit naar het vervolg van dit verhaal! :-)

warm greetings from
    Wim and Annette

• 01 Juni 2014 - 19:21

Peter, Nicole En Linsy:

Hoi Lieve Lotte en Kim,

Als allereerste lieve Lotte, Van harte gefeliciteerd meid met je verjaardag, maak er een onvergetelijk van daar in de United States !!!!

Wat fijn om te lezen dat jullie na natuurlijk weer het nodige te hebben meegemaakt veilig zijn aangekomen.
    En idd het ziet er redelijk netjes uit voor de komende 2 maanden.

Meiden doe voorzichtig daar en maak er iets geweldigs van....

Op naar het volgende verslag....
    Liefs vanuit een zonnig Etten-Leur,
    Peter, Nicole en een dikke knuffel van Linsy

• 02 Juni 2014 - 10:39

Cor En Wilma:

Hoi lotte,

Fijn te horen dat je goed aangekomen bent.
    veel succes in de us.

Groetjes van ons allemaal.

• 02 Juni 2014 - 23:53

Peter & Marjolein:

Fijn te lezen dat jullie toch heelhuids zijn aangekomen!
    Wij kijken uit naar jullie avonturen de komende 8 weken