Hup Holland Hup!! (dag 9 t/m 16) - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu Hup Holland Hup!! (dag 9 t/m 16) - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu

Hup Holland Hup!! (dag 9 t/m 16)

Blijf op de hoogte en volg Kim en Lotte

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cincinnati

Lieve allemaal,

Waar waren we gebleven...

Zondag nadat we onze laatste blog hebben geschreven, hebben we tripjes geboekt naar Niagara Falls en Washington. We wilden eigenlijk ook naar New York, maar dit werd wel erg prijzig voor de korte tijd die we hebben en daarbij zijn we er allebei al geweest. Zondag 's avonds wilden we naar de wijnproeverij op fountain square. Daarvoor hebben we 20 min op de bus staan wachten toen we ons beseften dat de bus op zondag zo laat niet meer terug gaat. Twee huisgenoten vroegen nog of we toch met hen mee wilden gaan, om dan samen een taxi terug te nemen. Een van hen stonk echter zo naar zweet dat we het niet zagen zitten om ons met hen op te sluiten in een taxi. Toen zijn we maar pizza gaan eten bij een nabij gelegen tentje... 16''!!

Maandag en dinsdag waren voor ons korte OK dagen. Natuurlijk hebben we hier wel weer bijzondere dingen voorbij zien komen. Ten eerste hebben we een Amerikaanse mede co ontmoet... Vijf personen in 1, helaas lijkt haar herseninhoud daarvoor ingeruild te zijn.
Ook zagen we een baby'tje waarbij een hemangioom boven op zijn hoofd verwijderd werd. Een hemangioom is een goedaardige ophoping van bloedvaten. We hadden de baby al op de gang gezien en vroegen ons toen af wat de vulkaan op zijn hoofd precies was... Dat bleek dus onze patiënt te zijn. Uiteindelijk is er een rondje huid verwijderd net iets groter dan een twee euro munt. De chirurg heeft de huid soort van samen geregen (alsof je een buideltje sluit) en aangetrokken waardoor de huid erg strak kwam te staan. Wij vroegen ons nog even af waar de wenkbrauwen van onze patiënt zouden eindigen. Gelukkig zag het resultaat er erg goed uit.

Dinsdag zagen we een OK waar bij een volwassen patiënte haar vagina werd verruimd met een stukje wangslijmvlies. Bij deze OK werden echter zoveel fellows en observers mee genomen dat wij ons uiteindelijk te bezwaard voelden om het helemaal af te kijken. Er stonden zoveel mensen dat de omloop verpleegkundigen hun werk niet meer konden doen. Er stonden, inclusief ok personeel, minimaal 25 man te kijken.

Woensdag was weer een dag met vergaderingen. Deze keer hadden ze een professor uit Milwaukee uitgenodigd om een praatje te houden. Hij heeft een onwijs interessante presentatie gegeven met als conclusie dat de beste pediatrische zorg gegeven wordt in gespecialiseerde kinderziekenhuizen. Briljant niet?! Speciaal voor deze gastspreker werd lunch van de Skyline chili geserveerd.. (de keuze bestond uit hotdogs of spaghetti met een pleur chili en kaas) Drie keer raden wie vooraan in de rij stond... (zie foto)

Donderdag zijn we vroeg opgestaan om een grand round over de NICU (IC voor pasgeborenen) bij te wonen. Een van de chirurgen had gezegd dat dit erg leerzaam zou zijn.. Gelukkig dachten 100 anderen hier net zo over. Daarnaast werden er veel afkortingen en getallen genoemd waardoor we er niets van konden volgen. Wel schattig, al die hele kleine baby'tjes. Na het rondje zijn we doorgegaan naar de OK waar we een dubbelzijdige liesbreukcorrectie hebben bekeken. Dit was erg goed te volgen omdat we de dag ervoor onderwijs hadden gevolgd over deze ingreep en de chirurg die de ingreep deed, veel uitleg gaf. Later die dag hebben we bij een pectus excavatum (indeuking van het borstbeen) correctie meegekeken. Tijdens de lunch hebben we ons voorbereid op deze OK door een filmpje te kijken. Erg onsmakelijk! Het idee is dat je een gebogen stang inbrengt in de borstkas en deze in een beweging omklapt waardoor het borstbeen wordt uitgedrukt. Je kunt je misschien voorstellen dat dit met nogal wat nare geluiden gepaard gaat... Gelukkig waren de geluiden bij de echte OK niet te horen omdat er altijd veel achtergrond geluid is in een operatiekamer.

Na deze operatie zijn we snel naar de stad gegaan om de start van het WK te zien. Van twee Braziliaanse huisgenoten hadden we een adres gekregen van een cafe waar de wedstrijden zouden worden uitgezonden. Eenmaal daar aangekomen, bleek het cafe gesloten te zijn en moesten we een heeeel eind lopen naar downtown, door de getto!! Allemaal vriendelijke mensen hoor...
Uiteindelijk bleek op fountain square een sportsbar te zitten waar het hele wk wordt uitgezonden. Daar hebben we samen met een Braziliaan de hele wedstrijd kunnen kijken onder het genot van nacho's en cocktails. Ondertussen hebben we ons portugees ook wat bij kunnen spijkeren: e teintje basteintje. Na de wedstrijd was de wekelijkse Salsa avond op het plein. Onze voetjes waren helaas te moe van de lange wandeling deze middag maar we hebben onze ogen uitgekeken.. Het was alsof ze de deuren van een gekkenhuis open hadden gezet. Ze moeten hier vast denken dat wij niet helemaal sporen want we zien hier bijna geen 'normale mensen'.

Ook vrijdag zijn we weer vroeg opgestaan om de besprekingen voor de start van de poli bij te wonen. Echter, ook vandaag konden we niet vinden waar we dan moesten zijn, zonde van onze nachtrust. Vandaag was de start van het bowel management programma. Dit is een programma van een week waarin ouders en patiënten leren en proberen continent te worden voor ontlasting door middel van klysma's of laxantia. Er stonden voor vandaag meer dan 50 patiënten op het programma. Een groot deel hebben we meegekeken maar we moesten natuurlijk op tijd downtown zijn om de grote wedstrijd te kunnen kijken!
Er zijn hier maar weinig mensen geïnteresseerd in voetbal maar de mensen die met ons meekeken waren allemaal voor Nederland. Het was wel even schrikken dat ze een andere sport opzetten, twee seconden voor de wedstrijd begon! Hierdoor hebben we het eerste deel op een klein schermpje zonder geluid moeten kijken maar we hebben gelukkig alle doelpunten op het grote scherm gezien. Wij hebben net als jullie erg van de wedstrijd genoten.

Omdat we vrijdagnacht met de bus naar Niagara Falls zouden gaan, moesten we de avond vol maken in het centrum. We hebben een rondje gelopen langs de rivier en wat gegeten en gedronken vlak bij het Reds stadion (plaatselijke baseball club). Daarna zij we terug gegaan naar fountain square waar live optredens waren.

Om half 12 zou de bus vertrekken, we moesten echter meer dan een uur wachten op de passagiers van een andere bus. Niet alleen wij maar ook een werknemer was zeer gefrustreerd waardoor hij de hele nacht tegen allerlei passagiers schreeuwde en wij weinig konden slapen. De volgende ochtend waren we om half 9 in Buffalo. Vanuit daar moesten we nog een uur met de bus naar Niagara Falls. Dit was een erg crappy busrit in plastic kuipjes op een wegdek dat nog rampzaliger was dan dat wat we die nacht al hadden meegemaakt.

De Falls waren erg mooi, we waren onder de indruk van het geweld waarmee het water naar beneden komt zetten. Na een kort rondje aan de Amerikaanse zijde te hebben gelopen, zijn we naar de Canadese zijde gegaan. Deze zijde is veel beter onderhouden en heeft een beter uitzicht op de watervallen. Een nadeel is dat de Canadese kant ook veel duurder is dan Amerikaanse. Nadat we achter de watervallen hebben gelopen, zijn we terug naar de VS gegaan om vanuit daar een boottocht te maken langs de voet van de watervallen (17 dollar tegenover 32 dollar). Helaas was het weer wat wisselvallig waardoor het niet zo prettig was dat je bij alles zeiknat gesputterd werd. Gelukkig was het bij vlagen ook lekker zonnig en warm waardoor we weer op temperatuur konden komen.

Nadat we (voor de eerste keer deze weken) het Hardrock Cafe hebben aangedaan, zijn we weer terug gegaan naar Buffalo. Daar moesten we nog anderhalfuur wachten op de bus terug naar Cincinnati. De terugrit was nog erger dan heen.. werknemer was zowaar nog geprikkelder (zelfde man) en ook gingen te pas en te onpas de lampen aan. We hebben erg weinig geslapen dus. Daarom hebben we vandaag maar lekker in het park liggen zonnen en luieren.
Vanavond hebben we met het bord op schoot gegeten, kijkend naar de voetbal (zo als dat hoort op zondag). Ook hebben we een nieuwe (Australische) huisgenoot ontmoet dus dat wordt leuk woensdag...! Om de dag af te sluiten hebben we nog een paar boodschappen gehaald en natuurlijk een ijsje gegeten.

Morgen begint alweer de derde week, eens kijken wat hij ons gaat brengen..

• 16 Juni 2014 - 08:03

Wim En Annette:

Je moet er iets voor over hebben maar dan krijg je ook iets.
    Geen drang gehad om in een ton of zo van de waterval omlaag te storten ??
    Of op een draad over te steken? gebeurd regelmatig hoor! ;-)

Wij hebben een rustige zondag gehad, vele vrienden waren verhindert en zijn dus niet geweest, ERUG rustig dus.

Een prettig verblijf in Cincinnati toegewenst zonder de ongewenste penetrante zweetlucht.

Groetjes van
    Wim en Annette

• 16 Juni 2014 - 20:25

Simone En Kees:

Wat een verhalen weer, jullie hebben een erg leuke stijl van schrijven, bijna of we erbij zijn, leuk hoor.

dames kijk maar steeds goed naar die ene foto van de dame in de witte jas, met al dat mega food wat jullie nu allemaal naar binnen werken.

Fijn dat jullie buiten het ziekenhuis ook veel ondernemen.
    Wat zal dat mooi zijn geweest, de watervallen, al met al zeker de moeite waard geweest.

Met Vaderdag zijn we naar Michelle en Jeroen geweest, samen met Koen, daar ging de BBQ aan ,
    was lekker en gezellig.
    Oma is begonnen aan de fiets4daagse en wij hebben verder een gewone week voor de boeg.

Lotje, dikke knuffel en ook voor Kim,

xx Liefs van je "schone "ouders.

• 16 Juni 2014 - 20:38

Tom:

Hi dames,

Is weer een goed verhaal! Zo te horen vermaken jullie je prima, de tijd vliegt voorbij en veel interessante OK's (gelukkig met wat extra uitleg voor de leek). Nog een paar weken en dan is het al weer tijd voor de rondreis.
    De watervallen zien er te goed uit en volgens mij is het eten en drinken daar ook prima. Jullie doen bijna niets anders;-)

Have fun met de voetbalwedstrijden. Hopelijk wordt het weer zon mooie wedstrijd en trekt Australië aan het kortste eind!

Groetjes Tom (en Sanne ook)

• 17 Juni 2014 - 07:25

Marlene:

Hoi Lotte (en Kim),
    Wij genieten van jullie verhalen en willen jullie een geweldig verblijf daar toewensen. Zo te lezen gaat dat helemaal goed komen. Liefs, Marlene,Jack, Inge, Arun en Frank. Uithuizige kinderen, gisteren terug van bezoek Frank in Bretagne, heeft het ook geweldig naar zijn zin. Stages kunnen een geweldige leuk ervaring zijn! Geniet er van!

• 19 Juni 2014 - 14:57

Oma V Dongen:

Hoi lotte
    Hier een klein berichtje v mij.
    Ik lees dat je het goed aan je zin hebt
    Hier gaat alles zijn gangentje.
    Ik wens je nog een fijne tijd.
    Dikke kus xxxx groetjes oma

• 19 Juni 2014 - 20:32

Job En Henk:

Ha Kim en Lotte,

Jullie maken wat mee! Wordt het echt interessant, staan er 25 wachtenden voor jullie....!!
    Ik ben vooral benieuwd naar alle verschillen die jullie zien in vergelijking met de gang van zaken in Nederland!
    Leuk dat jullie naar de Niagara Falls zijn geweest! Spectaculair, of niet!! Wij zijn daar een paar jaar geleden ook geweest. (...lekker belangrijk...;-)
    Daar tussen door zo af en toe nog wat aanwezig zijn op de OK .Wat kan het leven toch zwaar zijn!
    Lieve meiden, geniet van elk moment maar dat doen jullie wel. zo te lezen.

Een groet uit het Nijverdalse, ook van oma en Henk!

Liefs, Job

• 19 Juni 2014 - 21:09

Oma Ter Mul:

Lieve Kim en vriendin,

Leuk je verhaal ook te mogen lezen via Job haar I-pad. Je ziet zo nog wel eens wat van
    de wijde wereld zeg.
    Zo'n lang verhaal als jij er van gemaakt hebt zal dit niet worden maar ik vond het
    erg leuk te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en ik zou zeggen blijf er lekker van
    genieten dan heb je nu de pret en straks thuis de napret, al of niet aan de hand van de
    gemaakte foto's .

Doe voorzichtig want we zien je/jullie graag weer heelhuids thuis!!!

Lieve groetjes, Oma ter Mul

• 23 Juni 2014 - 20:26

Jorien:

Hee meiden,

wat een wereld van verschil t.o.v. hier zeg en wat fijn dat jullie tussendoor zoveel leuke dingen kunnen doen :-)
    En ik hoop dat jullie nog in jullie kleren passen wanneer jullie terug zijn, want die porties daar op de foto...O:)

Hopelijk hebben jullie vandaag nog wat stukjes van de wedstrijd kunnen zien ;) ik in elk geval wel...voor na en tijdens het praatje :P

Hele dikke knuffel!!
    Geniet ze!