Lets keep on feeling like it's vacation..(dag 4+5) - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu Lets keep on feeling like it's vacation..(dag 4+5) - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu

Lets keep on feeling like it's vacation..(dag 4+5)

Blijf op de hoogte en volg Kim en Lotte

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cincinnati

Hoi allemaal,

Gisteren dan de eerste echte dag!
Om 7 uur stonden we kant en klaar beneden om met de shuttle naar het ziekenhuis te gaan. Een Chineze huisgenoot had gister ochtend nog geen pasje dus hadden we met haar afgesproken zodat we haar het ok-complex binnen konden laten. Het ziekenhuis ligt 2km vanaf ons huis dus we hadden bedacht dat we het dan makkelijk zouden redden om om half 8 op de ok te staan. Echter, het busje had er 20 minuten voor nodig om ons op de juiste plek te brengen.(Beter lopen dus...)
Eenmaal aangekomen moesten we onze scrubs (ok-kleding) aantrekken. We hadden eergisteren bedacht dat maat xs zou moeten passen aangezien een s gelijk staat aan een xl in Nederland. Helaas bleek vanochtend dat een xs, ook hier echt xs is. Dus met de broek lekker strak om onze billen zijn we naar de eerste ok gegaan. We werden door iedereen erg vriendelijk ontvangen. Iedereen is hier gek op Ivo (onze mentor), dus wij liften mee op zijn goede naam. We moeten er wel aan wennen dat het hier geen gewoonte is een hand te geven als je je voorstelt.

De eerste operatie die we zagen was bij een meisje van 4 waarbij de anus niet op de juiste plek zat en waarbij dit werd hersteld. Niet alleen deze operatie was interessant maar vooral hoe het er aan toe gaat in de ok's hier. We hebben eergisteren al geschreven over de schoenen en kleding op het ok-complex... gisteren was schokkender. Kilo's juwelen worden mee naar binnen gesleept (zelfs de chir zelf draagt een enorme ring!), mensen dragen nagellak en steriel werken kennen ze hier ook niet. Ze lopen met hun steriele kleding overal tegenaan, pakken met hun steriele handschoenen van alles vast of trekken er zelfs niet-steriele handschoenen over aan of krabben er mee aan hun hoofd...

In de lunchpauze hebben we de maat van onze scrubs omgezet naar een s en zijn daarna als twee verzopen katjes de volgende ok ingegaan. Ook hier werden we erg vriendelijk ontvangen en kregen we gedurende de operatie veel uitleg over de procedure.

Om drie uur was de OK afgelopen en er was daarna eigenlijk ook geen programma meer. (Op het plaatsen van een spiraaltje onder narcose na.) Kortom om drie uur waren we al vrij!

We hebben deze tijd nuttig besteed door een ijsje te kopen en daarna lekker in het park te gaan liggen zonnen. (Moesten even de onweersbui uitzitten maar dat was wel lekker verkoelend). Een beetje verbrand en met een heerlijk vakantie gevoel zijn we terug naar huis gegaan voor het eten.

Vanochtend moesten we om 10 uur beginnen. Om niet al te lui te worden zijn we om 8 uur al gaan hardlopen. Helaas begon het al snel erg hard te regenen en onweren waardoor ons rondje noodgedwongen wat ingekort werd (tot groot verdriet van Lotte). Ivm de regen zijn we vandaag toch maar weer met de shuttle naar het ziekenhuis gegaan. De chauffeuse zette ons drie meter voor de ingang af en ondanks dat we een sprintje hebben getrokken waren we toch (weer) flink nat. Alsof er een emmer water over je heen gegooid wordt...

De rest van de dag bestond uit allerlei meetings en overleggen. De uurtjes waarin casus werden besproken waren erg interessant en goed te volgen, de rest van de dag was saai.. Er werden veel administratieve dingen besproken en dan met name geldzaken.
Lunch was wel de moeite waard :D. (Zie foto) Op het bordje ligt 1 punt van de 16 supersize pizza's die voor zo'n 30 man waren gebracht.

Aan het eind van de middag hebben we meegedaan aan de wekelijkse wandeling naar en door de dierentuin die bij het ziekenhuis ligt. Gelukkig was het inmiddels droog en zonnig. Het zou een wandeling van 4 km zijn, waarvoor de Amerikanen hier hun hele sportoutfit uit de kast halen... Eerlijk gezegd bleek de tocht iets zwaarder dan we van tevoren hadden gedacht, maar dan met name het deel waar we terug naar huis moesten lopen.
Ondanks dat veel delen van het park gesloten waren en we maar kort de tijd hadden, hebben we toch heel wat dieren gezien. Volgende week gaan we terug om een ander deel van het park te bekijken.

Nu gaan we lekker eten koken en ons daarna voorbereiden op de OK-dag morgen en op de poli van vrijdag.

Fijne dag!

• 05 Juni 2014 - 10:59

Sanne:

Hey Lot en Kim,

Zo te horen en zien(!) hebben jullie het wel erg zwaar daar. Heerlijk in de relax-stand... Jammer van die buitjes, maar die hebben wij hier ook hoor!
    Zo te zien hebben jullie ook het eetpatroon van de Amerikanen al overgenomen (zag ik daar nou serieus ook een cookie op het bord naast de pizza liggen....? )Gelukkig nog een gezonde fruitsalade erbij.

Veel succes vandaag weer op de OK en morgen op de poli, waarschijnlijk ook zeer interessant;)

xx Sanne

• 06 Juni 2014 - 22:32

Job En Henk:

Leuk verhaal, lekker ... ;-)
    Bij ons tropisch warm, geen anus operaties of spiraaltjes. Gewoon jonge kuikens, mooie bloemen, Anneloes en Pier op bezoek. Gewoon Pinksteren met maandag straattheater..
    Geniet!!