Geduld is een schone zaak (dag 6 t/m 9) - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu Geduld is een schone zaak (dag 6 t/m 9) - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van Kim en Lotte - WaarBenJij.nu

Geduld is een schone zaak (dag 6 t/m 9)

Blijf op de hoogte en volg Kim en Lotte

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cincinnati

Hoi hoi, hier een update van de afgelopen dagen.

Donderdag weer een dag ok. Met frisse moed zijn we op tijd vertrokken en om half 8 stonden we klaar op de OK. Helaas duurden de voorbereidingen wat langer dan in Nederland normaal het geval is en werd pas na ruim een uur begonnen met de ingreep. Het was een grote ok (voor de liefhebbers; opheffen colostoma, reconstructie van vagina met stuk darm, verplaatsing anus, plaatsen ileostoma, plaatsen blaasstoma, waardoor haar hele onderkant en buik openlagen). Volgens het schema zou de operatie tot 6 uur ‘s avonds duren en we werden zeker niet teleurgesteld. Veel verschillende chirurgen hebben de revue gepasseerd en om 7 uur hielden we het voor gezien (achteraf bleek dat de operatie tot half 11 geduurd had..).
Na een wandelingetje naar huis zijn we bij Skyline Chili aangeschoven. Nog niet voor de 5 way Chili Sanne, die komt een andere keer ;). Vandaag was onze oog gevallen op de original deluxe burrito: een burrito met chili, sla, tomaat en een heleboel kaas! De serveerster bracht ons nog even in verwarring met de vraag of we 'bips' wilden. Blijkbaar hebben mensen hier een schortje nodig tegen het knoeien...

Na een rustige avond en nacht begon vrijdag de eerste polidag. Ook deze dag zaten we weer vroeg klaar (kwart voor 8), nadat we onze eerste speurtocht door het ziekenhuis hadden gehad (was de poli nou in gebouw A op de 2e verdieping, of in C op de 3e??). De dokters dachten er echter anders over en de eerste kwam rond 9 uur aankakken. Bij het eerste patiëntje liepen we met zijn 8en naar binnen, wat ons een erg ongemakkelijk gevoel gaf, zeker toen het meisje zich erg verzette tegen het onaangename onderzoek. De rest van de dag zijn we in een stoetje achter de dokter aangelopen. Het was een leuke dag met leuke en lieve kinderen die de oren van je hoofd kletsen.
Om drie uur vonden we het tijd voor weekend en zijn we vertrokken naar Kenwood Towny Center, een groot winkelcentrum op een half uurtje met de bus. Na een bezoekje aan de Apple Store en de H&M voor een paraplu (eerste les die we hier kregen: zorg dat je altijd een paraplu bij je hebt!) zijn we gaan eten bij The Cheesecake Factory. Na een half uur wachten kwam de serveerster (al) bij ons om haar excuses te maken voor het lange wachten. Ze zou de manager vragen of we een stuk cheesecake konden krijgen omdat we zo geduldig waren geweest. Toen na 40 minuten eindelijk (‘it took like forever’) ons eten kwam met excuses van de manager himself kregen we gelijk een refill van onze halve liter glazen cola. Omdat we niet wisten of we hiervoor moesten betalen, hebben we alles maar opgedronken (Hollanders..). Met volle buiken en een doggy bag met 2 stukken cheesecake zijn we weer naar huis vertrokken.
Eenmaal thuis hebben we nog een filmpje gekeken met een glaasje wijn. Helaas zijn de flessen wijn hier niet aangepast op de bekers en was de fles al na twee ‘glaasjes’ leeg.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en geskyped met het thuisfront. Daarna zijn we op pad gegaan voor onze boodschappen. Met een kleine omweg voor een ontbijt met bagels was dit een tocht van 3 km. Na 2 km stootten we beiden onze rechtervoet tegen een opstaande stoeptegel en brak op hetzelfde moment onze rechter slipper. Gelukkig konden we na een MacGyver-actie van Lotte onze weg vervolgen naar de Kroger-supermarkt (‘hier zullen ze vast wel slippers hebben’). 50 kilo boodschappen verder, maar zonder slippers stonden we weer buiten. En nu? Gelukkig zat er in de buurt ook een kledingwinkeltje ‘Trashyque’ waar ze naast prachtige kleding ook schoenen en slippers verkopen. 2 paar voor 20 dollar, ze lopen heerlijk. De terugweg duurde eeuwen en eenmaal thuis hebben we onszelf getrakteerd op een koude Radler en een eerste deel van onze taart. Daarna hebben we lekker in onze bikini in het park gelegen om het lichtgevende effect van onze huid wat af te zwakken.

Vandaag is het helaas wat minder mooi weer, maar dit geeft ons de kans om plannen te maken voor de komende weekenden.

• 08 Juni 2014 - 20:34

Wim En Annette:

Je moet goed kijken om de burrito te vinden onder al die vulling. Het lijkt ons een hele strijd om deze samen met de refill cola weg te werken. Ik hoop dat voor de omstanders, de oprispingen niet te ver te horen waren
    :-)
    verder lijkt het ons dat het een leuke tijd is om daar te zijn en nieuwe ervaringen te beleven.

veel fun en groetjes van

Wim en Annette

• 08 Juni 2014 - 21:51

Huub En Bep:

Hallo Lotte en Kim

We wisten al dat het grote porties zijn daar aan de overkant maar als je dan de foto's bekijkt dan denk je wauw enorm. Hopelijk gaat dat niet de standaard worden de komende maanden want dan wordt het heel wat rennen in het park!!

Veel plezier en groeten

Huub en Bep

• 09 Juni 2014 - 09:29

Job En Henk:

Ha die Kim en Lotte,

Wat is het toch leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven! Het lijkt mij zo interessant om zo'n benchmark te doen. Er valt daar heel wat te leren maar jullie zullen vast ook al ontdekt hebben dat het in Nederland op verschillende fronten zo slecht nog niet is. Hoe zitten het met de contacten met de artsen? Zijn ze makkelijk benaderbaar en staan ze open voor alles wat jullie komen halen en brengen aan kennis en ervaring? Trekken jullie in de vrije tijd ook al wat op met mensen die jullie hebben leren kennen?
    De tijd vliegt! Zitten jullie er al weer ruim een week. Het voelt vast als een maand, zoveel indrukken en nieuwe mensen. Geniet maar lekker van elk moment, voor je het weet staan de mannen weer voor jullie neus. Ook leuk, maar anders.... ;-). Geen van beiden last van heimwee gehad? Is er ook zoiets als tweede Pinksterdag of moeten jullie vandaag gewoon weer starten?
    Ladies, we wensen jullie opnieuw een goede week toe.
    Groet uit een zeer warm Nijverdal

Henk en Job

• 09 Juni 2014 - 11:39

Jorien:

Goed bekeken daar meiden ;)

Liefs

• 11 Juni 2014 - 13:18

Jolanda:

Hoi Kim en Lotte,
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen ( al duurt het even, mooie dagvulling).
    Kim, bedankt voor je lieve kaartje, vandaag gekregen.
    Hoop dat jullie daar veel leren en vooral genieten,

Liefs, jolanda

• 11 Juni 2014 - 20:11

Simone En Kees:

Hoi lieve Lotte en Kim,

Wat een verhalen en belevenissen allemaal.
    Jullie schrijven trouwens erg leuk.
    Moet voor jullie wel super interessant zijn om zo'n erg lange operatie met zoveel problemen van dit kindje mee te mogen maken.
    Weten jullie ook of deze operatie naar wens verlopen is?
    Het moet wel raar zijn wat betreft de hygiëne e.d. dat dit allemaal veel minder is in Amerika, eigenlijk wel vreemd, omdat juist in Amerika er zoveel claims zijn op ziekenhuizen en doktoren, dan zou je toch mogen verwachten dat juist het steriele gebeuren, handen wassen, operatieschoenen enzo juist erg streng moet zijn.
    Misschien een vraag waard daar.
    Verder genieten jullie wel zo te lezen en te zien op de foto's.
    Hier gaat alles z'n gangetje, Koen is vrijdag avond in Etten en Vaderdag vieren we samen in Lent .
    Krijgen jullie er nog iets van mee dat de WK voetbal begint, of speelt dat niet zo in Amerika.

Lotte en Kim, wij wensen jullie weer een hele goede, leerzame, gezellige week toe en wachten op jullie volgende verhalen en foto's

Dikke knuffel en ook veel groetjes van oma.

xx Simone en Kees..